TENS PREGUNTES SENSE RESPOSTA?
Ho resolem a continuació
Nou canvi de tarifa estatal a la factura de l'electricitat 1 de juny del 2021
És una reforma aprovada pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic del govern espanyol, conjuntament amb la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).
A nivell espanyol se separen els peatges (que els estableix la CNMC i són per pagar la xarxa de transport i distribució) dels càrrecs (que estableix el Ministeri i són per cobrir costos del sistema que depenen de la política energètica). La CNMC (Comissió Nacional dels Mercats i la Competència) ha decidit repartir el cost de la xarxa entre les persones usuàries i agrupar-los per nivell de tensió i potència. Un altre criteri de la CNMC ha estat el de repartir el cost per períodes horaris, per incentivar la demanda d’energia en les hores de menys demanda energètica i millorar així l’eficiència en l’ús de la xarxa de transport i distribució. D’altra banda, hi ha la voluntat de fomentar l’electrificació (també a la climatització i la mobilitat).
En conclusió, amb aquests canvis el Govern busca conscienciar els consumidors perquè siguin responsables d’abaratir o encarir el seu rebut de la llum.
SÍ, a tu i a totes les persones amb un contracte de subministrament elèctric, independentment de la companyia elèctrica que li facturi.
Totes les comercialitzadores d’electricitat ens hem hagut d’adaptar a aquesta nova estructura, un canvi important, on s’ha hagut d’adaptar no només les companyies elèctriques sinó també les distribuïdores que són les responsables de la lectura dels consumidors a través dels comptadors, ja que és un canvi global per a tot Espanya.
A més, el Govern afegeix nou cost regulat, els càrrecs, que se sumaran a la resta de costos de la factura de la llum.
En conclusió, baixa el preu de la potència (terme fix) i apuja el preu de l’energia (terme variable o consum).
Les tarifes dels subministraments de fins a 15kw de potència contractades s’unifiquen en una nova tarifa d’accés anomenada 2.0TD (és a dir, tots els consumidors en tarifes 2.0A, 2.0DHA, 2.0DHS, 2.1A, 2.1DHA i 2.1DHS passaran a tenir la tarifa 2.0TD).
També passaran a tindre 3 trams diferents d’energia (segons horaris) i 2 de potència. Sent el període PUNTA, els preus més cars, el PLA preus mitjans i la VALL els preus més barats.
- Horaris PUNTA (preus més cars): Laborals de 10:00h a 14:00h i de 18:00h a 22:00h
- Horaris PLA (preus mitjans): Laborals de 08:00h a 10.00h, de 14:00h a 18:00h i de 22:00h a 00.00h
- Horaris VALL (preus més barats): Laborals de 00.000 a 08:00h i durant els dissabtes, diumenges i festius nacionals
Totes les tarifes d’accés 3.0A passaran a ser tarifes 3.0TD, amb 6 trams de potència i 6 trams d’energia, i a més es facturaran en sis trams horaris segons la temporada. Per a més informació truca’ns gratis al 900 877 555.
- El terme fix de potència, que depèn de la potència contractada: és un cost fix en funció de la que potència que tinguis contractada.
- El terme denergia: és un cost variable, limport depèn lenergia que hagis consumit en cada moment (segons els nous trams horaris establerts).
- El cost del lloguer dels equips de mesura o comptadors
- En alguns casos podries tenir serveis de valor afegit (manteniments o assegurances diverses).
- Finalment, els impostos.
Pel que fa al terme fix de potència: Segons les indicacions del Govern, els consumidors que puguin reduir la seva potència en període punta podran reduir encara més la seva factura de la llum. De totes maneres, no és recomanable baixar les potències fins a tenir almenys un parell de factures o tres amb la nova estructura, així es podrà avaluar millor si realment hi ha possibilitat de baixar alguna de les potències sense que salti constantment la llum de casa.
Respecto al término variable o consumo: Según el Gobierno, los consumidores que puedan desplazar gran parte de su consumo a la madrugada o a los fines de semana, podrán reducir su factura de la luz.
Teniendo en cuenta la dificultad de dejar de consumir en los días laborables, te recomendamos que al menos evites las horas PUNTA, que hay tanto por las mañanas de 10:00 a 14:00 horas, como por las tardes de 18:00 a 22:00 horas.
En la medida de lo posible evita el uso de electrodomésticos de gran consumo en horas punta, tales como lavadoras, lavaplatos, placas de cocina eléctrica, hornos, plancha, aire acondicionado o calefacción eléctrica.
Todo lo que puedas poner a partir de las doce de la madrugada o en fin de semana ayudará a que no se encarezca tu recibo de la luz.
Sabiendo que esto es realmente difícil, al menos evita las horas punta de los días laborables lo máximo posible, pues de otra forma, el mayor precio a pagar por la energía puede hacer que supere ampliamente el menor precio a pagar por el término fijo y que te suba el recibo de la luz.
Tot i els nous costos que el Govern ha inclòs en aquesta nova estructura de tarifes, des de Luz Solidària seguim amb la nostra filosofia d’ajudar i atendre el consumidor, ser sostenibles i continuar ajudant en projectes solidaris, principalment centrant-nos en totes aquelles Fundacions que ja col·laboren amb Luz Solidaria.
A partir que puguem tenir una mica d’històric, és a dir, que el consumidor ja tingui dues o tres factures amb aquesta nova estructura amb les quals puguem analitzar el seu perfil de consum i les seves potències, realitzarem estudis totalment gratuïts a tots els clients de Luz Solidaria que ho desitgin per intentar optimitzar les seves potències i així que almenys puguin rebaixar una mica els costos relatius al terme fix.
Des de Luz Solidaria, som conscients que és un gran canvi i, a més, complex. Per desgràcia ve totalment imposat pel Govern i no podem fer res més que traslladar el que publiquen per Llei, això sí, intentarem sempre ajudar i aclarir qualsevol dubte als nostres consumidors de la forma més fàcil i senzilla possible, i tal com estem fent fins ara recomanar sempre la millor opció per a cadascun d’ells de forma totalment personalitzada.
Preguntes freqüents
Envia’ns la teva factura per correu electrònic info@luzsolidaria.es o per Whatsapp +34 690 32 05 73, i et farem arribar un estudi gratuït personalitzat d’estalvi i sostenibilitat gràcies a la col·laboració amb Fundación Energía Responsable.
És molt senzill, nosaltres et contactem o simplement ens fas arribar una factura de llum actual al nostre mail: info@luzsolidaria.es o per whatsApp: 690 32 05 73
Actualment operem a tota la Península, ni a les illes, ni a Ceuta, ni a Melilla.
A Luz Solidaria t’oferim la millor tarifa i et cobrem exactament el mateix que ens costa a nosaltres la teva energia al mercat majorista més un petit marge que és el que destinem a finalitats solidàries. A més, en ser una emprenedoria social, combinem ajudar a la població més vulnerable del planeta juntament amb els principis de l’emprenedoria i bones pràctiques del sector privat per crear un món més just, equitatiu i sostenible. És a dir, prioritzem l’impacte social per sobre del benefici econòmic.
A Luz Solidaria et donem a escollir entre tenir un preu fix per al teu kWh o l’opció d’un preu variable en funció del mercat.
Luz Solidaria només subministra energia 100% renovable; i cada any, la CNMC (Comissió Nacional dels Mercats i la Competència) ho certifica, indicant quins punts de subministrament tenen energia 100% renovable.
Amb Luz Solidaria no pagues més per consumir energia renovable. Al preu que t’oferim ja està inclòs l’origen renovable i els certificats que l’acrediten.
La destinem íntegrament a projectes solidaris.
NO, pots decidir només afiliar-te i el 100% de l’afiliació va destinada a projectes solidaris. Si a més contractes la llum amb nosaltres, la teva aportació es va multiplicant cada mes sense que a tu et costi més (simplement fent el que ja fas, pagar la llum).
No. Cada setmana milers d’usuaris canvien de companyia elèctrica i ningú no es queda sense llum. És un tràmit administratiu, que a més el fem nosaltres.
En cas d’avaria, podeu contactar directament amb l’empresa distribuïdora responsable del subministrament elèctric de la vostra zona o trucar-nos al telèfon d’atenció d’avaries (24h) de Luz Solidaria i nosaltres realitzarem les gestions per tu amb la distribuïdora. A totes les factures de Luz Solidaria s’inclou el telèfon d’avaries de la distribuïdora assignada pel teu punt de subministrament. Luz Solidaria a més ens comprometem a atendre qualsevol reclamació i fem d’intermediaris amb l’empresa distribuïdora davant dels problemes de qualitat del subministrament.
Si la incidència està relacionada amb un error del comptador de la llum del client, el responsable també és la distribuïdora de la zona, per la qual cosa el client una vegada més pot contactar amb l’empresa distribuïdora assignada al telèfon que s’indica a la factura o trucar-nos a Llum Solidària.
A continuació adjuntem els telèfons d’atenció 24h de les 5 distribuïdores principals, així com el telèfon gratuït d’atenció a avaries (24h) de Luz Solidara:
Distribuidores:
- Endesa: 900 878 119
- Iberdrola: 900 171 171 / 902 20 15 20
- Gas Natural Fenosa: 900 111 999 / 900 333 999
- Hidrocantábrico (HC): 900 907 001
- E.on / Viesgo: 900 118 866 / 900 101 051
Luz Solidaria:
- Luz Solidaria Avaries: 800 906 146
Les empreses distribuïdores són les responsables de garantir el subministrament elèctric i qualsevol incidència o avaria vinculada amb el subministrament.
Les empreses comercialitzadores com Luz Solidaria tenim l’obligació de gestionar amb exactitud el preu de les factures segons les tarifes acordades, l’atenció als nostres clients i ser els interlocutors amb les empreses distribuïdores per demanar un canvi de potència o reclamar un problema amb la lectura del comptador .
Per fer-nos arribar qualsevol dubte, consulta o reclamació sobre el vostre contracte, la vostra factura de la llum o sobre l’atenció rebuda, podeu posar-vos en contacte amb el nostre Servei d’Atenció al Client mitjançant la bústia clientes@luzsolidaria.es, el telèfon gratuït 900 877 555 o bé a través d’un escrit dirigit a LUZ SOLIDARIA SL, Passeig del Ferrocarril 335, 3r 4a, 08860, Castelldefels (Barcelona)
Luz Solidaria està adherida als Sistemes d’Arbitratge de Consum Nacional i Autonòmics, amb l’objectiu de facilitar un mitjà de resolució de conflictes ràpid i gratuït, i alternatiu als tribunals de justícia, per les discrepàncies que puguin sorgir amb els clients en el desenvolupament activitats. Si davant d’una reclamació, aquesta no s’hagués resolt en el termini d’un (1) mes o si resolta no ha satisfet les expectatives del client, aquest podrà presentar la reclamació davant de les Juntes Arbitrals de Consum a les comunitats autònomes i, si escau , davant la Junta Nacional Arbitral de Consum com a entitat acreditada de resolució alternativa de litigis en matèria de consum, segons el compliment dels requisits establerts per la Directiva 2013/11/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 21 de maig de 2013 i en les disposicions nacionals de transposició.
Al següent enllaç trobaràs un llistat amb les Juntes Arbitrals a les quals Luz Solidària està adherida: Llistat amb les Juntes Arbitrals a les que Luz Solidària està adherida
El dret de desistiment permet que et puguis donar de baixa de Luz Solidaria en un termini de 14 dies naturals a partir de la data del contracte sense necessitat de justificar la teva decisió i sense penalització de cap classe. No obstant això, si el vostre punt de subministrament ha estat actiu amb Luz Solidaria abans de la vostra sol·licitud de desistiment, haureu d’abonar el consum, valorat a preu de mercat, dels dies que us haguem donat subministrament.
En cas que vulguis exercir el teu dret de desistiment, ens ho pots comunicar a través de les vies següents:
- Email: clientes@luzsolidaria.es
- Telèfon: 900 877 555
- Correu Postal: Luz Solidaria S.L., Passeig del Ferrocarril, 335, 3º4ª 08860 Castelldefels, Barcelona
Pots utilitzar el model de formulari de desistiment adjunt al contracte i que està recollit a la informació precontractual, encara que el seu ús no és obligatori.